De Ondernemingsraad

BRAVIS

De Ondernemingsraad (OR) heeft 17 zetels. Niet alle zetels van de OR zijn bezet. De OR wordt aangestuurd door het dagelijks bestuur dat gevormd wordt door de voorzitter, vicevoorzitter en de ambtelijk secretaris.

Verkiezingen

2022 was een verkiezingsjaar voor de OR. Omdat er niet genoeg aanmeldingen waren is de zittende OR in zijn geheel gekozen. Naast de zittende leden hebben nog drie kandidaten zich verkiesbaar gesteld. Zij werden automatisch OR-lid. De nieuwe OR is gestart met 15 leden en 2 vacante zetels.

Leden Ondernemingsraad

Leden Ondernemingsraad

Van links naar rechts: Tanja Schrauwen, Erik Jonker, Ellen van Hooijdonk-van Loenhout, Lianne Jongeneelen, Patrick van Dijk, Stephanie Schuurman, Els Holdtgrefe-Goos, Laura Rockx, Albert van der Heijden, Inge de Kok, Martijn Minheere, Rene Plaisier, Erik van Rooij, Arietha Bergsen en Annette Klaver (afwezig Yvonne Broos).

  • Commissies

    De OR werkt met reguliere commissies voor financiën, arbo en PR. De vorige OR deelde de andere onderwerpen in bij commissie 1 en commissie 2.


    Bij de huidige OR zijn aan de reguliere commissies algemene zaken en HRM toegevoegd. Ook zijn er commissies met betrekking tot nieuwbouw en verkiezingen. De verkiezingscommissie is naast het organiseren van verkiezingen in het leven geroepen voor het werven van OR-leden.


    De huidige commissies waarmee de OR werkt zijn

    • commissie algemene zaken/financiën
    • commissie algemene zaken/PR
    • commissie Arbo/HRM
    • commissie nieuwbouw
    • verkiezingscommissie
  • Vergadercyclus

    De OR komt iedere dinsdag bij elkaar met uitzondering van de derde dinsdag van de maand. Op die dag is er geen OR-bijeenkomst. Op de dinsdag wordt in commissies gewerkt en heeft de OR een plenair overleg.


    Daarnaast zijn er verschillende gestructureerde overlegsituaties, namelijk:

    • 7x per jaar OR-vergadering tussen de OR-leden onderling
    • 6x per jaar overlegvergadering tussen Raad van Bestuur, manager HRM en OR
    • 1x per jaar sluit een delegatie van de OR aan bij een vergadering van de Raad van Toezicht
    • 1x per jaar sluit een lid van de Raad van Toezicht aan bij de OV-vergadering
    • 7x per jaar agendaoverleg tussen Raad van Bestuur, manager HRM en het dagelijks bestuur van de OR
    • 1x per maand informeel overleg tussen manager HRM en het DB van de OR.


    Verder nemen delegaties van de OR deel aan overlegvormen met andere gremia, zoals VAR en stafbestuur. Commissies van de OR overleggen ook regelmatig met medewerkers en management.

  • Scholingen

    De OR laat zich regelmatig bijscholen. In 2022 heeft de OR onderstaande scholingen gevolgd:
     

    • Financiële scholingen (algemeen en over nieuwbouw)
    • Algemene scholing, waar gesproken is over onder andere toegevoegde waarde van de OR en het intensiveren van het contact met de organisatie
    • Scholing over verkiezingen, waar onder andere een opzet is gemaakt voor een nieuw reglement
    • Tweedaagse scholing met de nieuwe OR
    • Scholing over plannen van aanpak door commissies

Onderwerpen

Hieronder onderwerpen die door de OR ontvangen en behandeld zijn:

  • Regeling generatiebeleid
  • Projectplan nieuwbouw
  • Medezeggenschapsregeling VAR
  • Voorgenomen besluit planning en fasering nieuwbouw
  • Aanpassing structuur afdeling inkoop
  • Tussentijdse evaluatie samen gastvrij
  • Thuiswerkregeling Bravis
  • Keuze bouwbegeleidingsbureau en voorbereiding ontwerpfase
  • Gouvernance besluit
  • Gouvernance besluitvorming bouw
  • Besluit planning en fasering nieuwbouw Bravis
  • Opleiding uitstroomprofiel ander deskundigheidsniveau in relatie tot de arbeidsmarkt
  • Evaluatie werktijdenwijziging beveiliging
  • Opheffen functie palliatief verpleegkundige
  • Consignatiediensten MICT
  • Programma van eisen nieuwbouw
  • Algemene uitgangspunten vakantieplanning en planningshandboeken
  • Info veiligheid
  • Dialysezorg thuis en op Bravispunten
  • ADM-beleid
  • Evaluatie crisisorganisatie COVID-19
  • Evaluatie werktijdenwijziging polikliniek dermatologie
  • Werktijdenwijziging pijncentrum
  • Aanpassing regeling studiefaciliteiten
  • Keuze architecten- en installatiebureau in relatie tot nieuwbouw
  • Eigen regie, doen we samen
  • Verplichte vrije dag 2023
  • Werktijden en roosterwijziging in het kader van project samen gastvrij
  • Projectplan nieuwbouw
  • Regionale flexibele schil SEH
  • Programmastructuur zorgvernieuwing en bouw
  • Attentieregeling
  • Evaluatie werktijdenwijziging oogheelkunde
  • Strategisch risicomanagement
  • Polikliniek van de toekomst
  • Oriëntatie nieuwe functie apotheek
  • Eindevaluatie project samen gastvrij