Charlotte Heck
Snel contact met BeterDichtbij:
“Geeft een geruststellend gevoel"
Charlotte Heck is 56 jaar als zij met Pinksteren een knobbeltje in haar borst voelt. Ze kan snel bij het Bravis ziekenhuis terecht en gaat een traject in van operatie, bestraling en chemotherapie. Een intensieve periode, waarin ze veel contact heeft met haar life coach. Die ze niet alleen regelmatig live ziet, maar ook digitaal spreekt via de BeterDichtbij-app.
Het gebruik van de app geeft Charlotte een geruststellend gevoel. “Het is heel laagdrempelig. Je stelt je vraag en krijgt binnen 48 uur antwoord. Eigenlijk meestal zelfs dezelfde dag. Dat is heel erg fijn. Ik had bijvoorbeeld plekjes op mijn lichaam. Je vraagt je dan toch af wat het is en of dit door de chemotherapie komt. Ik heb toen foto’s gemaakt en ik kreeg dezelfde dag nog antwoord terug.”
Meer contact
Charlotte kreeg eerder in 2014 lymfklierkanker. De app was er toen nog niet. “Ik heb de app toen niet gemist, maar merk nu dat ik het wel heel fijn vind dat het er is. Vergeleken met de vorige keer heb ik veel meer contact met mijn life coach. Als zij het niet weet of het niet vertrouwt, dan overlegt ze het altijd met de oncoloog. Dus dat voelt heel vertrouwd. Laatst heb ik via de huisarts bloed laten prikken. Hij zei: ‘laat dit ook even weten aan het ziekenhuis’. Ik heb toen ’s avonds via de app een berichtje gestuurd. De volgende ochtend belde mijn life coach dat ze het had gezien en dat ze het in de gaten houdt.”
Ook BeterDichtbij?
De BeterDichtbij-app is een app waar patiënten rechtstreeks contact kunnen opnemen met de eigen zorgverlener. Via de app kan niet alleen een vraag gesteld worden, maar bijvoorbeeld ook foto’s of bestanden meegestuurd worden. Ook is beeldbellen mogelijk. In 2021 startten de afdelingen kindergeneeskunde, oncologie en reumatologie. Stapsgewijs gaat het hele ziekenhuis werken met de app.
Zorg dichtbij
Meer digitaal patiëntencontact past in de visie ‘Het nieuwe Bravis’, waarin de zorg voor patiënten steeds vaker niet alleen plaatsvindt binnen de muren van het fysieke ziekenhuis, maar ook steeds meer bij samenwerkende zorgverleners, Bravispunten of gewoon thuis.
Meer informatie?
Lees de ervaringen van het oncologiecentrum terug in het artikel Eerste 100 patiënten in contact met Bravis Oncologie Centrum via BeterDichtbij App | Bravia
Of word lid van de groep BeterDichtbij | Bravia (bravis.nl) en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Ga terug naar Optimale inzet van technologie en digitalisering