De kerntaak van de Cliëntenraad is het behartigen van de gemeenschappelijke belangen van cliënten. Om uitvoering aan deze taak te geven brengt de Cliëntenraad gevraagd en ongevraagd advies uit aan de Raad van Bestuur over aangelegenheden die consequenties voor de patiënt/cliënt van het ziekenhuis hebben of kunnen hebben. Hierna zijn de adviezen vermeld die in 2022 zijn uitgebracht.
Gevraagde adviezen
- Besluit planning en fasering nieuwbouw Bravis
- Begroting 2022
- Voorgenomen besluit Programma van eisen nieuwbouwprogramma Bravis
Ongevraagde adviezen
- Beleid dossierinzage onderzoek
- Kaderbrief 2023 11 I Jaarverslag Cliëntenraad Bravis ziekenhuis 2022
Besproken onderwerpen
Naast adviesaanvragen kwamen in de Cliëntenraad ook andere bespreekonderwerpen aan de orde. Hierna zijn de belangrijkste onderwerpen vermeld die in 2022 aan de orde zijn geweest. Voorbereid, besproken en vastgesteld zijn:
- het Instellingsbesluit en de medezeggenschapsregeling voor MSB’s/ZBC
- het Huishoudelijk Reglement Cliëntenraad
- het voorstel voor invulling van het contact tussen Cliëntenraad en Raad van Toezicht
- het voorstel vrijwilligersregeling Cliëntenraad
- het Informatie- en communicatieprotocol voor de Cliëntenraad
En verder is een reactie uitgegaan aan de Raad van Bestuur naar aanleiding van de Kaderbrief 2023, zijn er diverse voor- en toelichtingen geweest in het kader van de zorgvernieuwing en de aanloop naar de nieuwbouw waaraan de Cliëntenraad heeft deelgenomen.